Lähtötilanteesta mulla ei valitettavasti ole kuvaa, (niin innoissani tuunasin) mutta voin sanoa sen olleen melko hirvittävä. Ruostetta melko paljon ja kahdet tarrat rungossa päällekkäin. Urakkani alkoi tarrojen raaputtelulla, johon kului aikaa ihan yllättävän paljon. Seuraavana vuorossa oli rungon hionta ja maalaus. Runko sai pintaansa muutamia kerroksia maalia ja saman käsittelyn saivat myös ketjusuoja ja lokasuojien "tangot". Ketjut pesin hammasharjaa apuna käyttäen rasvaa poistavalla pesuaineella ja hankausaineella. Muiden osien peseminen tapahtui samaan tapaa ja puhdistamisen apuna toimi myös PataPata-sienet. Satulan vahasin Renapurin nahanhoitoaineella. Kuivumisen jälkeen kiillotin pinnan pehmeällä kankaalla. Lähes viimeisenä vuorossa oli kasaus, johon kuului renkaiden, satulan, lokasuojien, ketjusuojan, ketjujen, vaihdevaijerin ja tarakan kiinnitys. Lopuksi vielä tarkistin kaikkien pulttien ja muttereiden kireyden. Vaarini avusti ketjujen ja muiden osien voitelussa.
Suurin kiitos tästä pyörästä kuuluu vaarilleni, joka tämän minulle luovutti vajasta likaantumasta! <3
"Jos jotain alan tehdä, hoidan sen aina kunnialla loppuun asti"-mottoni toimi erittäin hyvin. Elämäni ensimmäisen kerran purin pyörän osiin, maalasin sen ja kokosinkin. Tämän mahtavampaa tunnetta ei ole, voittajaolo!
Iskeeko menopelini myös teihin?
No iskee!! Upea pinkki söpöläinen!! <3
VastaaPoistaSöpöläinen ehdottomasti! :)
PoistaIhanan värinen! Itsekkin olen saman operaation tehnyt ja niihin tarrojen raaputteluun menee oikeasti aika paljon aikaa :D
VastaaPoistaOi kiitos! Tekis mieli ostaa pyörän raatoja ja alkaa tekee noit pyörii, niin kivaa hommaa se oli! :)
Poista