keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Cocktailia perhosille ;)

Se fiilis, kun mun perhosbaariin tuli eka asiakas noin vuorokauden kuluttua baarin perustamisesta. Kaunis nokkosperhonen nautti tekemääni cocktailia kymmenisen minuuttia! Innostuin niin, että tein tonne ulos toisenkin baarin. Toiveena ois nähä joku sellanen perhonen, jota en ennen oo nähny. Sanonnan mukaanhan hyvää kannattaa odottaa! :) Ja mä TODELLAKIN aion odottaa.


Mun päivä on sujunu mukavissa merkeissä ruokaa tehdessä isovanhemmille ja ulkona ollessa. Aluks oli tarkotus tehä jotain suolasta tai makeeta leivonnaista, mut sit päätinkin ehdottaa noille, josko saisin tehä ihan ruuan niille. Ja tottakaihan se noille sopi! Halusin tehä jotain sellasta ruokaa, jota noi mun isovanhemmat ei ihan joka päivä syö. Kaupasta vaari toi toiveen mukaan broileria, tuoretta chilia ja cashew-pähkinöitä. Niistä loihdin muutamien muiden raaka-aineiden ohella kookoksista kanakastiketta rapeiden vihannesten ja riisinuudelien kera. Ruuan päälle lisäsin vielä kuivalla pannulla paahdettuja cashew pähkinöitä, tuoreita ruohosipulinvarsia ja kylmää itsetekemääni hapanimeläkastiketta.


Itsehän en tätä ruokaa päässy maistamaan, koska oon vegaani enkä itse siis tietänyt oikeestaa missään vaiheessa miltä tää maistuis. Ruoka sai kehuja, joten eipä haitannut vaikken itse sitä päässyt maistamaan tekovaiheessa.

Aurinko paistaa, pakko kiiruhtaa ulos! Jospa vaikka näkisin uusia asiakkaita tuolla baarissa ;)
PS. Jos näitä reseptejä joku haluu, ni saa pyytää :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti