lauantai 25. tammikuuta 2014

Mausteiset rapsahtavat banaanilastut

Silloin tällöin kuulee puhuttavan kanelin ja kurkuman terveysvaikutuksista, joten olkoon nämä ihanaiset lastut nyt sitten nimeltään "terveysvaikutteiset napostelupäivän herkut", heheh. Nämä luomu reilun kaupan banaaneista tehdyt lastut maistuvat hieman makean tulisen mausteisilta. Ohuiden siivujen päälle olen ripotellut ennen kuivausvaihetta kanelia, kurkumaa, kardemummaa, chiliä, korianteria ja aivan pikkuriikkisen suolaa. Vaikka mausteita onkin melko pitkä lista, nämä kuitenkin maistuvat todella paljon banskuilta. Rapsahtavuus ja mausteiden tasapaino - ahh, herkullista.

Nyt puen vaatteet päälle ja suuntaan luistelemaan, ensimmäistä kertaa tänä vuonna, ensimmäistä kertaa sitten viime talven. Voi, kuinka rakastankaan tuota lajia. Silloin tällöin kaivan kaapista luistimeni ja muistelen niitä kaikkia hetkiä, joita ne jalassa koin 16 vuoden ajan. Kisasuorituksia, loukkaantumisia, iloja, kyyneleitä, lukemattomia mitelaita, kisamatkoja..


6 kommenttia:

  1. Aivan ihana blogi, miksen oo löytäny tänne aiemmin! Tosi inspiroivia ruokapostauksia :)

    VastaaPoista
  2. Mun täytyy oikeasti päästä taas lainaamaan kaverin kuivuria! Näyttää niin herkullislta!
    Miekin olen nyt viikonloppuisin käynyt luistelemassa, tosin järven jäällä. Ihanaa, kun saa luistella koko järvellä ilman mitään kaukalon rajoja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, järven jäällä, varmasti mahtavaa! Itse en tuonne merenjäälle taida vielä uskaltautua. :)

      Poista
  3. Sulla on niin kiva blogi ja ihailtava elämäntapa :) Tollanen kuivuri olis todella kätevä, pitää laittaa hankintalistalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Suosittelen kyl ehdottomasti kuivuria. Mä oon jääny aivan koukkuun. Mielummin mä napostelen lisäaineettomia kuivattuja hedelmiä (tai vihanneksia), kun jollain lisäaineilla kyllästettyjä. Kiivit on muuten aivan järjettömän hyviä ja pieni kirpeys on ihan mahtava! :)

      Poista